Vrijwilligerswerk

Vrijwilligerswerk senior leden

Het verenigingsleven in Nederland kan niet zonder vrijwillige ondersteuning van de leden en voor TC Ruiver is dat niet anders. Van voorzitter tot klusjesman en van jeugdcommissie tot de schoonmaaksters, ze zijn allemaal even belangrijk, want vrijwilligers houden de club draaiende. Op alle fronten houden enthousiaste leden TC Ruiver overeind.

Vrijwilligerswerk

Alle seniorleden voeren één verplichte bardienst uit en twee vrijwillige diensten. Een lid kan er voor kiezen om de twee vrijwillige diensten af te kopen. Het bedrag hiervoor bedraagt € 30,- (prijspeil 2024).

Aan het begin van het seizoen brengen we, gelijktijdig met de contributie van het betreffende jaar, de bijdrage vrijwilligerswerk bij alle senior leden in rekening. Deze inning gebeurt niet bij de hieronder onder a) en b) genoemde senioren.

a) seniorleden vanaf 70 jaar (het jaar waarin men 70 wordt)

b) seniorleden die overstappen van juniorlidmaatschap naar senior lidmaatschap in hun eerste kennismakingsjaar

Aan het einde van het seizoen, afhankelijk van het uitgevoerde vrijwilligerswerk in het betreffende seizoen, betaalt de vereniging de eerder ingehouden bijdrage vrijwilligerswerk geheel, gedeeltelijk of niet terug.