Sociaal veilige sportomgeving

Onze club vindt het belangrijk dat alle sporters vrij, plezierig en in een veilige omgeving kunnen sporten. Zonder grensoverschrijdend gedrag. Dat begint bij een goede basis. Wij zijn aan de slag met de 4 v's voor veiligheid (opgesteld door de KNLTB).

Verenigingsbrede gedragscode

Ongewenst of niet integer gedrag past niet binnen de sport, en daarmee ook niet binnen de tennis en padelsport. Op en naast de tennis/padelbaan dient iedereen van pure recreant tot toptennisser, tennisleraar, scheidsrechter, toeschouwer, ouder of bestuurder/vrijwilliger zich eerlijk en sportief te gedragen.

Onze club sluit aan bij de gedragscodes die de KNLTB daarvoor opstelde! Word je lid van onze club dan geef je bij aanmelding akkoord op deze gedragscodes.

Algemene gedragscode

Gedragscode voor de verenigingsvrijwilliger

Gedragscode begeleider

Gedragscode tennis- en padelouder

Vertrouwenscontactpersoon op de vereniging

De Vertrouwenscontactpersoon (VCP) is binnen onze vereniging het eerste aanspreekpunt voor een ieder die opmerkingen of vragen heeft met betrekking tot grensoverschrijdend gedrag (agressie, seksuele intimidatie, pesten e.d.) of over een concreet incident een gesprek wil met onze vereniging.

De VCP is aanspreekbaar voor onze leden, ouders van leden, toeschouwers, trainers, vrijwilligers en het bestuur.

Onze Vertrouwenscontactpersoon, Danielle Davidts is bereikbaar via 06-31329358

Verklaring Omtrent het Gedrag voor vrijwilligers

Een VOG is een verklaring van het ministerie van Veiligheid en Justitie die ook wel bekend staat als een ‘bewijs van goed gedrag’. Uit een VOG blijkt dat het gedrag uit iemands verleden geen bezwaar oplevert voor het doel waarvoor de VOG wordt aangevraagd (zoals het werken met minderjarigen binnen een vereniging). Vrijwilligers die o.a. met onze jeugdleden werken vragen wij een VOG te overleggen.

Vakkundig geschoolde trainer-coaches

Onze trainer kan tijdens trainingen en andere momenten met onze leden positief gedrag stimuleren en negatief gedrag voorkomen of bespreken. Onze trainer heeft oog voor tactiek en techniek, maar ook voor pedagogiek en integriteit. Hiervoor heeft de trainer scholing gevolgd.